Yeni Mazda CX-5 duyuruldu: İşte tasarımı


Mazda’nın küresel satışlarda en çok tercih edilen modeli CX-5, 2026 model yılıyla birlikte tamamen yenilendi. Şirketin SUV ürün gamında CX-50 ve CX-70 gibi yeni modellerle dikkat çektiği son yıllarda, CX-5’in hala markanın temel satış direği olmaya devam ettiği vurgulanıyor. Yeni nesil CX-5, hem dış hem iç tasarımında köklü değişiklikler içeriyor; aynı zamanda Mazda’nın kendi geliştirdiği hibrit motoruyla 2027’de yeni bir döneme geçmeye hazırlanıyor.

Yeni Mazda CX-5 görücüye çıktı

Yeni CX-5, önceki nesline kıyasla farklı bir platform üzerinde yükseliyor. Araçta aks mesafesi 76 milimetre, toplam uzunluk ise 114 milimetre artırılmış durumda. Bu değişikliklerle birlikte toplam uzunluk yaklaşık 4,69 metreye ulaşıyor.

Aracın genişleyen boyutları, özellikle arka koltuk alanında daha ferah bir yaşam alanı sunuyor. Arka kapı açıklıkları büyütülerek iniş-biniş konforu artırılmış durumda. İç hacme dair resmi ölçüler henüz paylaşılmamış olsa da, arka koltuk diz mesafesinin sınıf lideri seviyeye yaklaştığı belirtiliyor.

Bagaj tarafında da benzer şekilde iyileştirmeler yapıldı. Bagaj kapağının açıklığı artırılırken, yükleme eşiği 13 milimetre alçaltıldı. Bu sayede ağır ve hacimli eşyaların yerleştirilmesi kolaylaştırıldı. Yükleme uzunluğu 5 santimetre, yükseklik ise 2,5 santimetre artırıldı. Bu geliştirmelerle birlikte aracın pratikliği bir adım ileri taşınmış durumda.

Dış tasarımda Mazda’nın özgün Kodo çizgileri korunmakla birlikte belirgin bir modernleşme göze çarpıyor. Ön yüzde, keskinleştirilmiş panjur tasarımı ve üst üste yerleştirilen gündüz LED farları, yeni tampon tasarımıyla birlikte daha geniş bir görünüm yaratıyor.

Arka bölümde ise geniş “MAZDA” yazısı bagaj kapağı boyunca yatay şekilde uzanıyor. Daha ince LED stop lambalarıyla birlikte sade ama dikkat çekici bir görünüm yakalanmış. Üst donanım paketlerinde 19 inçlik sportif alaşım jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.

Motor bölümünde yine 2.5 litrelik atmosferik benzinli üniteye yer veriliyor. 187 beygir güç ve 251 Nm tork üreten motor, 6 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemi ise standart olarak sunuluyor. Ancak Mazda bu motorla yetinmeyecek. 2027 yılında, CX-5’in kendi geliştirdiği Skyactiv-Z motorlu hibrit versiyonu satışa sunulacak.

Bu sistem, daha önce CX-50’de kullanılan Toyota kaynaklı hibrit üniteden farklı olarak tamamen Mazda mühendisliğiyle geliştirildi. Mazda, Skyactiv-Z’yi “ideal içten yanmalı motor” olarak tanımlıyor ve Skyactiv-G’ye kıyasla çok daha yüksek termal verimlilik sunduğunu belirtiyor.

İç mekanda dijitalleşme radikal şekilde artırılmış. Orta konsolda Mazda tarihinin en büyük ekranı olan 15.6 inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Google altyapısıyla çalışan bu ekran, Google Haritalar, Google Asistan ve diğer uygulamalara doğrudan erişim sağlıyor.

Konsolda ise fiziksel düğmelerin büyük çoğunluğu kaldırılmış. Vites çevresindeki kumanda çarkı ve ses kontrol düğmesi gibi geleneksel bileşenler de artık mevcut değil. Kullanıcı kontrolleri tamamen dokunmatik ekran ve direksiyon üzerindeki fiziksel tuşlarla sağlanıyor. Yeni nesil CX-5, Mazda’nın en güncel Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) ile donatılmış şekilde yollara çıkacak.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir