Kullanıcılar Yazeka ile Günde 30 Dakika Kazanıyor!


Yandex Türkiye Genel Müdürü ve Yandex Search International CEO’su Alexander Popovskiy, Türkiye’de yapay zekâ destekli arama motorlarının kullanımında ciddi bir artış yaşandığını açıkladı. Popovskiy, Aralık 2024’te lansmanı yapılan Yapay Zekâ Destekli Yazeka’nın kullanım oranlarının iki katına çıktığını ve Türk kullanıcıların bu sayede günlük ortalama 30 dakikalık zaman tasarrufu sağladığını belirtti.

Yazeka Daha Etkin ve Görsel Oldu

Yandex Türkiye Genel Müdürü ve Yandex Search International CEO’su Alexander Popovskiy ile Türkiye’nin en büyük teknoloji buluşması SDN Tech Expo’da Yandex’in Türkiye’ye özel sunduğu servisleri ve yatırım planlarını konuştuk.

Popovskiy, Yazeka’nın lansmandan bu yana kullanıcı sorunlarını %50 daha etkili çözmeye başladığını söyledi. Ayrıca sorgularla ilgili videolar ve görseller önererek deneyimi daha sezgisel ve kapsayıcı hâle getirdiklerini vurguladı.

İç analizlere göre, Yazeka sayesinde sadece altı ayda Türkiye’deki kullanıcılar toplamda yaklaşık üç günlük zaman tasarrufu elde etti. Popovskiy, “Türkiye’de bu deneyimi sunan ilk platform biz olduk. Sinir ağlarımız geliştikçe, eğitimden e-ticarete, finanstan seyahate pek çok alanda daha hızlı ve kapsamlı yanıtlar sunabiliyoruz” dedi.

Türkiye’ye Özel Yatırım ve Teknoloji

Yandex’in Türkiye’ye özel geliştirdiği teknolojilere bugüne kadar 50 milyon dolarlık yatırım yaptığını açıklayan Popovskiy, “Önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin dijital altyapısını güçlendirmek için 400 milyon dolardan fazla yatırım planlıyoruz” diye konuştu. Ayrıca, sağlıklı bir dijital ekonomi için adil rekabetin önemine dikkat çekti ve yapay zekâ alanında tekelleşmenin Türkiye’nin potansiyelini sınırlayabileceği uyarısında bulundu.

Popovskiy’e göre, yapay zekâ çok yakında dijital dünyanın ötesine geçerek günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası olacak. “İnsanlar yapay zekâyı yalnızca ödev yapmak için değil, yaşam biçimlerinin ve çalışma şekillerinin temel unsuru olarak kullanacak” diyen Popovskiy, Türkiye’nin bu dönüşümde büyük bir potansiyele sahip olduğunu dile getirdi.

Popovskiy, Similarweb’in son verilerine göre Türkiye’de web trafiği artışı yaşayan tek platformların yapay zekâ tabanlı servisler olduğunu, ChatGPT ve Yazeka entegre Yandex Arama’nın ziyaretçi sayısında ciddi artışlar görüldüğünü de sözlerine ekledi.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir